Συγγραφέας:Κατσάπης, Κώστας
 
Τίτλος:Ήχοι και απόηχοι. Κοινωνική ιστορία του ροκ εν ρολ φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967
 
Τίτλος σειράς:Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας
 
Αριθμός σειράς:45
 
Τόπος έκδοσης:Αθήνα
 
Εκδότης:Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς
 
Έτος έκδοσης:2007
 
Σελίδες:463
 
Αριθμός τόμων:1 τόμος
 
Γλώσσα:Ελληνικά
 
Θέμα:Νοοτροπίες και συμπεριφορές
 
Τοπική κάλυψη:Ελλάδα
 
Χρονική κάλυψη:1956-1967
 
Περίληψη:Αντικείμενο του βιβλίου αυτού αποτελεί η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίον το ροκ εν ρολ εμφανίστηκε στην Ελλάδα, της διαδικασίας μέσω της οποίας διαδόθηκε στη νεολαία, καθώς και η αποκωδικοποίηση των ερμηνειών που δόθηκαν για το ροκ εν ρολ, τις αφετηρίες του και τις (πραγματικές ή υποτιθέμενες) συνέπειές του για την ελληνική νεολαία. Με άλλα λόγια, ο συγγραφέας διερευνά τον απόηχο που οι «ηδονικοί» αυτοί ρυθμοί είχαν στην ελληνική κοινωνία, το πώς η τελευταία ερμήνευσε το ροκ εν ρολ, ποιες ήσαν οι προϋποθέσεις των όποιων προσλήψεων, αλλά και ποιες οι συνέχειες και οι τομές που μπορούν να εντοπιστούν. Δεδομένου ότι ένα τέτοιο εγχείρημα μπορεί να έχει τύχη μόνο συναρθρώνοντας το ροκ εν ρολ στις πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές και ιδεολογικές πραγματικότητες της εποχής του, επελέγη ως καταληκτήριο όριο της έρευνας το 1967.
 
Άδεια χρήσης:Αυτό το ψηφιοποιημένο βιβλίο του ΙΑΕΝ σε όλες του τις μορφές (PDF, GIF, HTML) χορηγείται με άδεια Creative Commons Attribution - NonCommercial (Αναφορά προέλευσης - Μη εμπορική χρήση) Greece 3.0
 
Το Βιβλίο σε PDF:Κατέβασμα αρχείου 25.66 Mb
 
Εμφανείς σελίδες: 447-466 από: 466
-20
Τρέχουσα Σελίδα:
+20
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/447.gif&w=600&h=915

Μπουρνέλλης Βασίλης 66 Μπράιεβ Τζωρτζ 123 Μπράντο Μάρλον, βλ. Brando Marlon Μπράουν Λίντα, βλ. Brown Linda Μπράουν Όλιβερ, βλ. Brown Oliver Μπράουν Poi, βλ. Brown Roy Μπρασσένς Ζωρζ (Brassens Georges) 348

Μπρέζνιεφ Λεονίντ 250 Μπριόλας Ε. 315 Μπρονξ (Bronx) 53 Μπρόντγουεϊ (Broadway) 45 Μπρουκς Ρίτσαρντ, βλ. Brooks Richard Μπρους Τζακ, βλ. Bruce Jack Μυλοχώρι (Κιλκίς) 321

Maine Ν. 189, 190, 191, 193 Mancini Η. 194 Mantan Moreland 70 Markantonians 191, 192 Mar-Keys / Markeys 189, 190, 191,

193, 194, 196 Marquee 227, 428 Martin George 428 Martindale Wink 72 Martino M. 189, 190, 192, 193, 194 Mary Kaye Trio 71 Mayall John 227 Mazower Mark 257 MCA 429

McCartney Paul 178, 187, 217, 401,

404,419,431 McColl Ewan 332 McDonald Joe 430 McGhee Stick 22 Mclntyre John 72 McKuen Rod 70, 72 McPhatter Clyde 70 McTell Blind Willie 259 McVea Jack 22 MedfordKay 71 Melody Maker 171 Mengo J. 192, 194 Mercury 425, 428 Meredith Judi 72

Mersey Beat 178, 428 MGM 425, 428 Miller Dick 71, 72 Miller F.E. 70 Mills Brothers 71 Milton Berle Show 35, 111 Mindbenders 355 Mineo Sal 72 Mintz Leo 19 Mitchum Jim 72 Mizetta Pietro 55

Modugno Domenico 190, 191, 427 Monroe Bill 21, 22 Monroe Marilyn 117 Monterey Pop Festival 431 Moondog Coronation Ball 426 Moondog Rock and Roll Party 19, 20,

426 Moonglows 70 Moore Margo 72 Morrison Jim 221 Morrow Jo 72 Morse Robin 71 Motown 428

M-Plus-M Enterprises 362, 364 Myers James 30 Myles Meg 71

Ναύπακτος 95

Νέα Αριστερά (New Left) 9, 338, 339 Νέα Ορλεάνη (New Orleans) 23, 42,

108, 180, 247, 255, 258, 261 Νέα Υόρκη (New York) 45, 82, 115, 171, 179, 180, 262, 331, 425, 426, 428, 429 Νέλσον Ρίκι, βλ. Nelson Ricky Νέο Κύμα 342, 346, 347 Νεπάλ 218 Νέστιεφ I. 249

Νιου Τζέρσι (New Jersey) 26, 261 Νιούπορτ (Newport) 334, 353, 427, 429

Νόβας-Αθανασιάδης Γ. 239, 322, 323

Νομαρχία Αττικής 299

Νόμος 4000 / Ν. 4000 / υπ' αριθμ.

Σελ. 447
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/448.gif&w=600&h=915

4000 Νομοθετικό Διάταγμα / Νομοθετικό Διάταγμα 4000 / Ν.Δ. 4000/1959 / Ν.Δ. «περί καταστολής αξιοποίνων τινών πράξεων» 141, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 323 Νότια Καρολίνα (South Carolina) 354 Νότιγχαμ (Nottingham) 94 Νότος / Αμερικάνικος Νότος / Νότιες Πολιτείες 34, 39, 41, 52, 82, 83, 84, 109, 247, 253, 254, 255, 256, 333, 334, 354, 356 Ντάκουρη Ρόη 103, 143 Ντάλας (Dallas) 83, 180 Ντάλι Γκυζέλα 315 Ντάριν Μπόμπι, βλ. Darin Bobby Ντε Γκωλ Σαρλ (De Gaulle Charles) 271

Ντένβερ (Denver) 179 Ντην Τζέιμς, βλ. Dean James Ντιντίνο Πεπίνο 261 Ντιτρόιτ (Detroit) 26, 180, 227, 428 Ντόνοβαν (Donovan) 344 Ντούισμπουργκ (Duisburg) 124 Ντύλαν Μπομπ / Ντάιλαν Μπομπ, βλ. Dylan Bob

NAACP / National Association for the Advancement of Colored People 82, 333 Nashville 427 Nathan Syd61 NATO 264, 274, 278 Nelson Ed 72 Nelson Lori 71 Nelson Ricky 45, 69 Nelson S. 195 Neville Richard 228 New Deal 330 New York Herald 45 New York Times 262 Newley Anthony 72 Newman Phyllis 72 Newport Youth Band 195 Newsweek 212

Nichols Red 72

Noebel David 354, 355, 356

OHE 278

Οικονομίδης Γιώργος 66, 127 Οικονομική κρίση του '29 218, 330 Οκλαχόμα (Oklahoma) 255, 330 Οκουντζάβα Μπουλάτ 346 Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση (ΗΠΑ) / Ουάσιγκτον (Washington) 256, 256257, 336 Όνο Γιόκο (Ono Yoko) 242 Όουκς Φιλ (Ochs Phil) 334 Όρεγκον (Oregon) 110 Όσλο 246, 362 Ουαλία 181

Ουάν στεπ (One step) χορός 59 Ουγγαρία 118, 252, 263, 364 Ούλμπριχτ (Ulbricht Walter) κυβέρνηση 253 Οχάιο (Ohio) 19

Ο' Brien Edmont 72 Ο' Brien Lois 70 Ο' Connell Arthur 72 Ocks Michael 63 Okeh110 Oldsmobile 25 Oliver Susan 72 Olmoti Giorgio 295 Oriole 174 Orioles 22, 24, 426 Osgerby Bill 182

Παβλόφ (Pavlov) πειράματα 355 Παγκόσμια Νεολαία (περιοδικό ΠΟΔΝ)

348 Πακιστάν 245 Παλαιολόγος Π. 92 Πάλλας Δημήτριος 240, 241, 242, 371 Παναθηναϊκού γήπεδο 229, 365, 366, 416, 421

Πανεπιστήμια: Αθήνας 89, 235, 239' Αμβούργου 235' Βερολίνου 235' Βερολίνου (Institut für Sexual Wissen-

Σελ. 448
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/449.gif&w=600&h=915

schaft) 89" Θεσσαλονίκης 148, 302' Ιντιάνα 10' Μονάχου 235' Μπέρκλεϊ 428' Όρεγκον 10' Παρισιού 235' Στάνφορντ 10' Πρίνστον 10 Πανκ (punk) 41

Παπαγιαννάκης Μιχάλης 103, 313 Παπαγιάννης Μάνος 58 Παπάγος Αλέξανδρος 271, 272, 273, 278

Παπαδημητρίου Χίλντα 180, 334 Παπαδόπουλος Θανάσης 144 Παπαθανασίου Ιωάννα 276, 301 Παπακωνσταντίνου Θεοφύλακτος 107,

167, 173, 326 Παπακωνσταντίνου Κ. 315 Παπακώστας Σεραφείμ 240 Παπανδρέου Γεώργιος 238, 239, 271, 272, 275, 291, 317, 319, 320, 322 Παπανούτσος Ε. 142, 143 Παπαστεργίου Γ. 291 Παπαταξιάρχης Ε. 203 Παραδείση Μαρία 100, 101, 315 Παρασκευαΐδης Χριστόδουλος / αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος 227, 234, 235, 242

Παρίσι 67, 88, 89, 138, 234, 301,

408, 420 Παρκς Ρόζα, βλ. Parks Rosa Πάρλας Χ. 315 Πατέρες Εκκλησίας 87 Πάτρα 94, 95, 96' Παιδαγωγική Ακαδημία 92, 104 Παττακός Στυλιανός 367, 368, 369 Πειραιάς 65, 148, 186, 206, 292 «Περικλής» σχέδιο 275 Περιοδικά (ελληνικά): Αχτίνες 241' Η Γενιά μ<χς 325, 326, 341, 347, 348' Εικόνες 59, 67, 73, 74, 80, 97, 111, 113, 123, 126, 175, 181, 336, 406, 409' Εκκλησία 90, 93, 157, 215' Επιθεώρηση Τέχνης 258, 280' Θεάματα της Εβδομάδος 73, 281, 315' Μάσκα 161' Παιδεία και Ζωή 142' Πανσπουδαστική 213, 343' Ποινικά Χρονικά 150, 158'

Ραδιοπρόγραμμα 109, 110, 116, 127, 185, 196' Στριπ-τηζ 162' Συζήτησις 235, 241' Τιπ-Τοπ 162' Τιριτόμπα 161' Φαλιμέντο 161" Φλουφλού 161' Χτυποκάρδι 161, 162, 202, 206, 398, 418 Πέρκινς Καρλ, βλ. Perkins Carl Πέτρουλας Σωτήρης 239, 318, 324325

Πήτερ-Πωλ εντ Μαίρη (Peter, Paul

and Mary) 336 Πιατιγκόρκσι Λεονίντ 250 Πίνδος 269

Πιπινέλη-Ποταμιάνου Άννα 153 Πίτσμπουργκ (Pittsburg) 180 Πλαστήρας Νικόλαος 271, 274 Πλάττερς, βλ. Platters ΠΟΔΝ / Παγκόσμια Ομοσπονδία Δημοκρατικών Νεολαιών 348-349 Ποινικός Κώδικας 146, 148, 149, 155 Πόλσκιε Ναγκράνια (πολωνική δισκογραφική εταιρεία) 363 Πολωνία 141, 219, 220, 252, 263,

363, 364 Πουλικάκος Δημήτρης 230 Πουλόπουλος Γιάννης 343 Πράβντα 248 Πράγα 68, 220, 344 Πρεβέρ 348

Πρίσλεϋ Έλβις, βλ. Presley Elvis Προδρομίδου Νίκη 334

Panassié Hugues 258

Pappeti F.I Papetti F. 190, 191, 195

Paramount 69

Parks Rosa 255, 333, 411, 420

Parlophone 179, 428

Parsons Talcott 166

Pastine Robert 71

Patten Luanna 70

Paul Les 426

Pearl Woods 70

Peel John 431

Penguins 23

Perfumed Gardens 431

Σελ. 449
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/450.gif&w=600&h=915

Perkins Carl 23, 37, 71 Perreau Gigi 72 Philips 174, 424,428 Phillips Sam 24, 33, 37, 38, 426 PieskerOrch. 191, 192 Pinelli Tony 185 Pink Floyd 431 Pitney G. 194 Platt Edward C. 70, 72 Platters 69, 70, 71 Plessy vs Ferguson 254 Poiger Uta 11, 85, 91 Portelli Alessandro 58, 109 Preacher Smith and the Deacons 71 Presley Elvis 9, 12, 23, 24, 26, 30, 33, 34, 35, 36, 37, 39, 40, 46, 47, 64, 65, 67, 69, 70, 71, 74, 80, 83, 99, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 122, 123, 127, 155, 173, 175, 177, 180, 186, 189, 190, 194, 196, 223-224, 246, 263, 264, 267, 268, 281, 286, 349, 356, 391,412,417,420,426,427 Preston Jimmy 22 Price Dennis 71 Prieto A. 192, 194 Professor Longhair 22 Pye 174

Quarry Men 178, 403, 419

Ραδιοφωνικές εκπομπές (ελληνικές): Γαλλική μουσική και τραγούδια 185' Ιταλική μουσική και τραγούδια 184' Και τώρα... χορός για νέους 185' Μοντέρνοι ρυθμοί και τραγούδια 184, 185, 189' Μουσικά Πρωινά 127' Μουσική και τραγούδια από τον Νέο Κόσμο 184' Μουσική Τζαζ 185' Ξένες επιτυχίες 185' Ξένη ελαφρά μουσική και τραγούδια 184' Στους ρυθμούς της εποχής μας 185' Φωνητικά Συγκροτήματα 185 Ραίη Τζώνυ, βλ. Ray Johnny Ράμμος Γ. 241

Ράσελ Μπέρτραντ (Russell Bertrand) 332

Ρεπορτάζ χωρίς σύνορα 281 Ρεπουμπλικανικό Κόμμα 254 Ρίτσαρντ Λιτλ, βλ. Richard Little Ρίτσαρντς Κιθ, βλ. Richards Keith Ρίτσος Γιάννης 224 Ροκαμπίλι (rockabilly) 37, 109 Ρόλλινγκ Στόουνς / Στόουνς, βλ.

Rolling Stones Ρόμπερτσον Εκ, βλ. Robertson Eck Ρόμπσον Πωλ, βλ. Robeson Paul

Leroy Bustill Ρόσνερ Έντι 250

Ρότζερς Τζίμι, βλ. Rodgers Jimmie Ρουμανία 263, 264 Ρούμπα (rumba) 283 Ρυθμ εν μπλουζ / rhythm and blues 12, 19, 21, 24, 26, 27, 31, 32, 33, 35, 43, 44, 45, 46, 52, 60, 68, 79, 82, 108, 109, 110, 111, 174, 175, 176, 185, 227, 247, 248, 369, 425, 426

Race music 24, 425, 426 RAI 116

Ramirez L. 191, 192

Randazzo Teddy 70

Rassemblement du Peuple Française 271

Ray Johnny 110

RCA 34, 37, 62, 63, 425, 427

Record Mirror 176

Reese Della 72

Reeves Shirley 171

Reprise 429

Repubblica 20

Revue Militaire Générale 264 Reynolds Marjorie 72 Richard Cliff 175

Richard Little / Penniman Richard 12, 23, 39, 40, 41, 46, 47, 69, 70, 389, 417, 427

Richards Keith 31, 171, 227, 228,

361,365,366,428 Robertson Eck 330

Σελ. 450
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/451.gif&w=600&h=915

Robeson Paul Leroy Bustill 261, 262,

336 Robins 23

Rock and Roll Hall of Fame 25, 29, 31, 46

Rock Paul 126, 131, 133, 136, 138, 288

Rodgers Jimmie 330 Rodriguez T. 190 Rolling Stone 30, 221, 431 Rolling Stones 15, 31, 35, 41, 109, 171, 188, 216, 221, 227, 228, 229, 230, 268, 349, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 369, 405, 415, 416, 419, 421,428,429,430,431 Roseo Gordon and the Rod Tops 71 Ross J. 194 Royal Dano 72 Royal Teens 72 Royals / Midnighters 23 Rudorf Reginald 259 Russell John 71

Ryback Timothy 11, 219, 246, 363

Σαββόπουλος Διονύσης 343, 344, 348 Σαιν Λούις (Saint Louis) 28 Σαιν-Μαρτέν Κατερίνα 300, 301, 302, 306

Σακελλάριος Αλέκος 14, 160 Σακελλαρόπουλος Τ. 301 Σάλιβαν Εντ, βλ. Sullivan Ed Σαλίβερος εκδοτικός οίκος 162 Σαλίβερος Ν. 161, 162 Σάμος 96

Σάμπα (samba) 310

Σαν Φραντσίσκο (San Francisco) 93,

179, 229, 428, 430 Σαραμπάντα (χορός) 93 Σαράφης Στέφανος 291, 292 Σαρπ Σέσιλ, βλ. Sharp Cecil Σέηκ / σέικ (shake) 348, 365 Σεμαφόρ 344

Σεντάκα Νιλ, βλ. Sedaka Neil Σήγκερ Πητ, βλ. Seeger Pete Σιάτλ (Seattle) 179, 429

Σιαφλέκης Ι. 147 Σιβηρία 250

Σικάγο (Chicago) 21, 180, 227, 255,

425, 429 Σίμμυ 81

Σινάτρα Φρανκ, βλ. Sinatra Frank Σινσινάτι (Cincinnati) 61, 179 Σκέλσκι Χέλμουτ (Schelsky Helmut)

296, 297, 298 Σκιφλ (skiffle) 176, 178, 332 Σοβιετική Ένωση / ΕΣΣΔ 140, 219, 220, 249, 250, 251, 252, 261,

263, 265, 266, 267, 345, 346, 399, 418

Σοβιέτσκαγια Κουλτούρα 242, 259

Σολωμός Νίκος 287

Σολωμού Άννα 103

Σουηδία 68, 157, 364

Σουίνγκ (swing) 44, 57, 58, 80, 81,

90, 259 Σπιρίτσουαλς (Spirituals) 261 Στάλιν Ιωσήφ / «πατερούλης» 249, 250, 251, 252, 253, 257, 261,

264, 267, 277

Σταρ Ρίνγκο, βλ. Starr Ringo Σταυρίδης Νίκος 58 Στέιτ Ντιπάρτμεντ (State Department) 245

Στεφανόπουλος Στέφανος 273' κυβέρνηση 239

Στεφάνου Στέφανος 326 Στοκχόλμη 362

Σύνδεσμος Νέων δια τον πυρηνιχόν αφοπλισμόν, Μπέρτραντ Ράσελ 301 Συντονιστικό Συμβούλιο των μέτρων προλήψεως και καταστολής της εγχληματιχότητος των ανηλίκων 144

Σωτήρ (Ένωση θεολόγων) 240 Σωτηρίου Διδώ 215, 222

Sal Mineo 70 San Remo φεστιβάλ 427 Sands Jodie 71 Sands Tommy 72

Σελ. 451
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/452.gif&w=600&h=915

Saxson John 70, 72 Schumann Horst 219 Scotty and Bill 23

SDS / Students for a Democratic Society 333,339

Sedaka Neil 185, 189, 190, 191, 193,

194, 195 Sedlacek Pavel 118

Seeger Pete 331, 332, 333, 334, 335,

343, 411,420,427 Sensations 190, 191, 193 Seventh Day Adventist Church 40 Shadows 175 Sharp Cecil 329 Shibley Arkie 22 Shirelles 171, 185,227,428 Sinatra Frank 110, 113, 173, 175, 195 Sinatra N. 193, 194 Sindermann Horst 219 Slack Freddie 22 Slitr 344

SNCC / Student Non Violent Coordinating Committee 333 Snow Hank 22

Sonny Dae and His Knights / Sonny

Dae 27 Sony 427

Sorelle Kim 192, 194

Soul music 427, 430

Southwestern Bible Institute 38

Specialty Records 425

St. John Jill 72

Starr Ringo 179, 401,419

Steele Tommy 71, 118, 175

Stella Simonetta Piccone 11,135, 153

Sterling Holloway 70

Sterling Jan 71

Stevens Connie 72

Stevens Dodie 72

Stewart David 72

Stewart Sandy 71

Suchy 344

Sullivan Ed 35, 112, 180, 425, 429 Sun Records 24,33,34,37,390,417,426 Supremes 430

Τάνγκο / ταγκό (tango) 89, 102 Τάουνσεντ Πητ, βλ. Townshend Pete TEA 275, 305 Τενεσί (Tennessee) 33, 37 Τέξας (Texas) 38, 255, 263, 330 Τεριέρς 334

Τέρνερ Άικ, βλ. Turner Ike Τέρνερ Μπιγκ Τζο, βλ. Turner Big Joe Τέρνερ Τζο, βλ. Turner Joe Τζάγκερ Μικ, βλ. Jagger Mick Τζαζ (jazz) 26, 51, 57, 59, 80, 81, 82, 84, 89, 110, 174, 176, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 257, 258, 259, 260, 261, 263, 264, 265, 266, 267, 296, 332, 369, 425, 426, 427, 429, 430 Τζάκσονβιλ (Jacksonville) 180 Τζέιμς Έττα, βλ. James Etta Τζίτερμπανγκ (jitterbung) 58, 81 Τζόουνς Μπράιαν, βλ. Jones Brian Τζόπλιν Τζάνις, βλ. Joplin Janis Τζόρνταν Λούις, βλ. Jordan Luis Τζούνιορς, βλ. Juniors Τζώρτζια (Georgia) 39, 413, 420 Τοπέκα (Topeka) 83, 255 Τορίνο 138 Τόρις 217

Τορόντο (Toronto) 180

Τουίστ (twist) 47, 91, 96, 98, 174,

428, 429 Τούλικ Βλαντιμίρ 265 Τουλόν (Toulon) 138 Τουπέλο (Tupelo) 33 Τουρκία 245, 278 Τουρκοβασίλης Γιώργος 82 Τουρνάς Κώστας 281 Τραγούδια της δουλειάς (work songs) 247

Τραφάλγκαρ πλατεία (Trafalgar square) 332

Τρούμπα 292, 293 Τσακίρης Α. 202

Τσαλδάρης Κωνσταντίνος 270, 271, 273 Τσάρδα 90

Σελ. 452
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/453.gif&w=600&h=915

Τσάρλεστον 59, 89, 90 Τσα-τσα 80, 283

Τσέκερ Τσάμπι, βλ. Checker Chubby Τσελεντάνο Αντριάνο, βλ. Celentano Adriano

Τσεχοσλοβακία 68, 118, 219, 251,

263, 344 Τσινκουέτι 348

Τσιριμώκου Ηλ. κυβέρνηση 239 Τσιριντάνης Αλέξανδρος 99, 152, 222, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 322, 325, 326, 328 Τσιτσάνης Βασίλης 225 Τσιφόρος Νίκος 215

Talbot Gloria 72 Talbot Lyle 72 Tamblyn Russ 71 Tape Music Center 428 Tarriers 71

Teen Idols 45,46,185,363,395,418,427 Tempo Nino 70, 71 Three Chuckles 70 Till Emmet 255

Tin Pan Alley 45, 111, 174, 224 Toast of the Town 35 Tokens 428

Tony Martinez and his Band 70

Torme Mel 72

Townshend Pete 221, 361

Treniers 70, 71

Trinidad A 196

Trio Valencia 194

Troup Bobby 71

TTK 427

Turnbull Bob 72

Turner Big Joe 23, 26

Turner Ike 24, 25, 426

Turner Joe 42, 43, 70

Tuttle Lurele 71

Tyler Judy 71

Tyler May Elaine 210

Tyrones 72

Ulbricht Walter 219

Uncut 229

Valens Ritchie 12, 47, 71, 427 Van Dören Mamie 71, 72 Vaughn B. 189, 191, 194 Vee Bobby 46 Veiga J. 191, 192 Verve 427, 428 Victor 426

Vienna Congress of 245 Vigran Herb 71 Villalba C. 190, 191 Vincent Gene 72 Vitanyi Ivan 221

Wanderers 70 Warlocks 430

Warner Brothers / Warner 68, 429, 431

Waters Muddy 22, 228, 425

Watts Charlie 228

Weavers 331, 426

Wellman Jr William 72

Wenceslaus 68

Westwood Patrick 71

Wheeler Key 71

Whiskey A GoGo 429

White Citizen's Council 336

Whitman Slim 71

Whitman Stuart 72

Who 41, 221, 361, 430

Williams Joe 71

Williams Otis 61

Willie Mae "Big Mama" Thorton 23

Wilson Jackie 71

Winner Langdon 245

Winslow George 70, 72

Women Strike for Peace 212

Wood Margo 71

Wray Fay 70, 72

Wyman Bill 228

Yardbirds 429 Young John 253

Zamora M. 189, 190, 191, 193

Σελ. 453
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/454.gif&w=600&h=915

Zappa Frank 430,431 Zequeira R. 189, 190 Zolov Eric 11, 104, 117, 173

Υπουργεία (ελληνικά): Δικαιοσύνης 138139, 145, 151' Εσωτερικών και Δημοσίας Ασφαλείας 202' Κοινωνικής Πρόνοιας 145' Παιδείας 102, 145, 159, 162, 201' Προεδρίας 162, 319 Υπουργείο Άμυνας (Δ. Γερμανίας) 266 Υπουργείο Δικαιοσύνης (Αν. Γερμανίας) 266

Φαληρέας Τάσος 230 Φαραντούρη Μαρία 344, 348 Φατσέας Νίκος 14 Φερρά Ζακ 344

Φιλαδέλφεια (Philadelphia) 180, 424 Φιλελευθέρων Κόμμα 270 Φιλίνης Κώστας 358, 359 Φιλιππίδης Τηλέμαχος 156, 158 Φίλιπς Σαμ, βλ. Phillips Sam Φίνος Φιλμ 405, 419 Φλαμίνγκος, βλ. Flamingos Φλόριντα (Florida) 112 Φλώρινα 150

Φολκ μουσική (folk music) / φολκ τραγούδι / φολκ 13, 329, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 342, 346, 347, 352, 353, 357, 415, 425, 426, 429' φολκ-ροχ 430 Φοντέιν Μαργκό (Fonteyn Margot) 35 Φόρμινξ, βλ. Forminx Φορντ Γκλεν, βλ. Ford Glenn Φορντ Πήτερ, βλ. Ford Peter Φρηντ Άλαν, βλ. Freed Alan Φρίντμαν Πέρυ / Φρίτμαν 344, 346, 348

Φωνή της Αμερικής 286

Χαιρόπουλος Κωστής 128 Χαιρόπουλος Χρήστος 128, 129 Χάλεϋ Μπιλ / Χέηλ Μπίλυ / Χάλλεϋ Μπίλλυ, βλ. Haley Bill

Χάλι-γκάλι (hully-gully) 98 Χανιά 150, 151 Χάντερ Ίβαν, βλ. Hunter Evan Χάρισον Τζωρτζ, βλ. Harrison George Χάρλεμ (Harlem) 261 Χασάπικος (χορός) 348 Χατζηχρήστος Κώστας 58 Χατζιδάκις Μάνος 228 Χέμινγουεϊ Έρνεστ (Hemingway Ernest) 30

Χέντριξ Τζίμι, βλ. Hendrix Jimi Χέντυ Ουίλιαμ (Handy William) 261 Χέρμλιν Στέφαν 345 Χιλμπίλι (hillbilly) 26, 37, 60, 108, 369

Χίλτον ξενοδοχείο 229 Χίπικο κίνημα 370 Χίπις (hippies) 370, 430 Χόλι Μπάντι, βλ. Holly Buddy Χόλιγουντ / Χόλλυγουντ 66, 68, 69, 113, 157, 232, 261, 280, 306, 308, 310, 312 Χόλις, βλ. Hollies Χόλλερς (hollers) 247 Χου, βλ. Who Χρένικωφ Τ. 260

Χριστιανική Ένωσις Επιστημόνων 241 Χριστιανική Ισοπολιτεία (οργάνωση Αυγουστίνου Καντιώτη) 95 Χριστιανικό Πανεπιστήμιο Αντικομ-

μουνιστικής Νεολαίας 355 Χριστογεώργος Μ. 146, 147 Χριστοδούλου Αγγελική 301 Χρουτσώφ Νικήτα 250, 251, 252, 277 Χρυσόστομος Αργολίδος 234

Ψαθάς Δημήτρης 164, 165 Ψυχεδελική μουσική / ψυχεδελικό ροκ 430, 431

Ψυχρός Πόλεμος (Cold War) 12, 105, 140, 211, 218, 242, 245, 246, 248, 251, 253, 257, 259, 264, 265, 268, 271, 274, 277, 293, 294, 337, 412, 414, 420, 421

Σελ. 454
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/455.gif&w=600&h=915

Kostas Katsapis

Sounds and Reverberations A Social history of the rock and roll phenomenon in Greece, 1956-1967

SUMMARY

The main object of the research titled «Sounds and Reverberations. A Social history of the rock and roll phenomenon in Greece, 1956-1967» is the examination of the reverberation of rock and roll in the Greek society during the first post-war period. Rock and roll is a music and dancing trend which emerged in the mid-'50s and before long it turned into a social phenomenon. As such, that is as a social phenomenon, rock and roll, even from its emergence in 1956, triggered off a keen interest in the comprehension of the effects it had (or, to be exact, it was supposed to have) on its young fans.

In the first section of this research includes a discussion on the emergence of rock and roll in the mid-'50s, as well as the artists considered as its main representatives. The term «rock and roll» was used for the first time by Alan Freed, a white music-producer from Cleveland, to describe the popular Negro-music known as «rhythm and blues» which audience until then consisted of young African-Americans living in the ghettos of big cities of the U.S.A. A «vivid» music with a strong rhythm and lyrics which allowed no doubts about their sexual hints, rhythm and blues had been, until the early '50s, an «insolent» kind of music excluded from the main radio stations. The extended social and political conservatism of the post-war American society, the emphatic pursuit of security and the excesses of McCarthyism allowed until then (the early '50s) the maintenance of a series of racial discriminations in many areas of social activity including music production. Negro-music was marginalized, certain record companies and radio stations involved in this kind of music, its audience was determined, and even the hit songs charts were different than those of white songs. By attaching the name «rock and roll» to rhythm and blues, Alan Freed actually managed to overcome the restrictions set out by racial segregation and introduce black music to large white audiences.

Σελ. 455
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/456.gif&w=600&h=915

The tremendous success of rock and roll and the subsequent acquaintance of white young people with Negro-music and culture were extremely important steps in a process which was in progress during the same period in American society and involved removal of the main segregations forced by racist legislation and outlook. Therefore, rock and roll may not be regarded as a «new» kind of music on any condition, although it was perceived like one in those days, but on the contrary it is the result of the long course of popular Negromusic from the beginning of the 19th century, which seems to explain why it is extremely difficult to find a generally accepted starting point of this music. If, however, the outset of rock and roll as a kind of music may be found in the Negro rhythm and blues and its matching with country music (white folk music), it will be easier to trace the emergence of rock and roll as a social phenomenon back to the particular importance assigned to it in the mid-'50s, when it was perceived as a kind of music capable of driving young people to uncontrollable sexual activity and infringing behavior. The screening of the film called Blackboard Jungle was responsible for this turn. That film dealt with the issue of pupil's infringing behavior and as the song titled Rock Around the Clock (by Bill Haley) composed its soundtrack, rock and roll was automatically associated with juvenile disobedience. Rock Around the Clock was presented as the music of young «rebels» and acquired an unconventional dimension which would never be abolished in the future notwithstanding any of the changes of rock and roll as a kind of music.

Regarding Greece, rock and roll turned up in the beginning of 1956 and, in the same way as in most of the countries, the main channel of its spread seems to be the screening of the film called Blackboard Jungle, as well as a series of socalled «rock and roll movies», that is films which only aim was to promote and spread this kind of music and introduce its artists worldwide. The arrival of rock and roll in Greece was the reason for commencing a debate about the effects such music was to have on Greek young people. By adjusting views, set out in many countries of the world during the same period, to Greek facts, the commentators (who were usually criticizing rock and roll) attempted to substantiate the opinion that rock and roll was responsible or at least partially responsible for the presentation of groups of young people called the «teddy boys», who seemed to be characterized by a profound and uncontrollable sexual activity, as well as for a wave of juvenile infringing behavior. Rock and roll, parties, comics, that is anything concerning a kind of entertainment which could not be easily controlled by the world of grown-ups, was considered to be an extremely significant danger to the young people of Greece, while dealing with this danger was considered to have priority.

The outbreak of Beatlemania in the beginning of the following decade supplied with ample fuel the debate about the «destructive» effects of rock and roll

Σελ. 456
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/457.gif&w=600&h=915

and the «American type» entertainment. The Beatles were an actual music and social phenomenon. Their success after 1964 has been unrivalled; they practically «revived» a kind of music that was obviously decadent, and led millions of young people all over the world to identifying themselves with them and their music. Those young people, who came to the fore in the early '60s, have been portrayed as a generation which was (supposed to be) characterized by pure hedonism and an unprecedented insolence, having, for the first time in history, its own cultural symbols of identity, and its own music and dressing preferences. As a result of the Beatlemania a «generation gap» without any precedent in the world history emerged in the mid-'60s. The new generation which was connected with the Beatles, seemed to have hardly any points of contact with the previous generations (especially with that of their parents), and first of all to be provocatively indifferent to everything the previous generations thought of as important (national and political issues, values such as respect and propriety, steady jobs, order). The construction of the generation gap appears to have raised a particular interest not only because of its obvious significance, but also due to the political conjunctures: in July 1965 Greece is convulsed by a political crisis of an unheard-of intensity, Athens is torn by consecutive demonstrations and the young people seems to play a leading part in those filled with an unprecedented dynamism. The efforts to understand the behavior displayed by the «angry young men» were intensified, as well as those aimed at tracing any connections supposed to exist between the insolence of the young people of those days and the «political insolence» which was so emphatically displayed by the same.

If, according to the self-appointed defenders of morals, rock and roll was the prime reason for a juvenile behavior equivalent to «moral decline» and «miscoduct», the starting-point of the interest of the Left in rock and roll was basically political. The records of the United Democratic Left (EDA) Youth and Lambrakis Democratic Youth (DNL) show that rock and roll was perceived and methodically projected by the Left as the spear-head of an undertaking aiming at «Americanizing» the Greek youth. Such undertaking is alleged to have started in the context of the Cold War in the mid-'50s, with intensified efforts after the Beatles came to the front in 1964. A determining factor in consolidating such view was the assumption (at least in the beginning) that rock and roll was a new form of jazz music, a fact which made the new music trend succeed to all cold-war loadings attached to jazz even from the end of the Second World War. This research attempts to trace both continuities and cuts in the Left point of view, as well as to associate the latter with extended developments which took place in the first two post-war decades in the Greek society as well as at an international level (emergence of the Cyprus issue, Vietnam War etc.).

Σελ. 457
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/458.gif&w=600&h=915

The fundamental view running through this research is that the concern caused by the emergence of rock and roll in the mid-'50s was practically a pretext. The biting broadside unleashed (rather paradoxically) against a music and dancing trend, hid a deeper concern about behavioral models introduced to Greece (described either as «American» by the Left, or «western» by the Church of Greece and certain theological circles), which have been assigned a negative sign in any case.

Σελ. 458
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/459.gif&w=600&h=915

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ΑΝΤΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ....................................................................9

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ Η ΑΝΑΔΥΣΗ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ

1. Από το ρυθμ εν μπλουζ στο ροκ εν ρολ ........................................19

2. Η «χρυσή εποχή» του ροκ εν ρολ................................................33

3. Τα «σκοτεινά χρόνια»: Το «τέλος» του ροκ εν ρολ ..........................41

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ Η ΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

1. Από τη «Ζούγκλα του Μαυροπίνακα»..........................................51

2. ... Στη «ζούγκλα» του ροκ εν ρολ..............................................57

3. Ένα νέο όχημα διάδοσης: Ο δίσκος ............................................60

4. Ο ρόλος του κινηματογράφου....................................................66

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ «ΗΔΟΝΙΚΟΙ ΡΥΘΜΟΙ» ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ

1. Το ροκ εν ρολ ως χορός..........................................................79

2. Ένας «καθαρώς σεξουαλικός χορός»............................................82

3. Πάρτι και άλλες τρυφηλές ιστορίες..............................................98

4. «Κουνάει την λεκάνην του...»: Προσλήψεις του Έλβις Πρίσλεϋ............108

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ ΜΙΑ ΝΕΟΛΑΙΑ «ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΗΜΕΝΗ» ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

1. Το ροκ εν ρολ ως τμήμα μιας παραβατικής συμπεριφοράς

121

Σελ. 459
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/460.gif&w=600&h=915

2. Από τους Βρετανούς «teddyboys» ..............................................129

3. Στην κατασκευή του «τεντιμποϊσμού» ..........................................133

4. Μια νεολαία «αποχαλινωθείσα» και «παραστρατημένη» ....................152

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΕΜΠΤΟ «ΑΝΕΣΤΗΣΑΝ ΤΟ ΡΟΚ...» Η ΤΟΜΗ ΤΩΝ «ΓΙΕΓΙΕΔΩΝ»

1. Η δημιουργία της βρετανικής ροκ εν ρολ σκηνής..............................171

2. Η «κοτρώνα που έριξε την τζαμαρία...» ......................................177

3. Οργισμένα νιάτα: Ηδονισμός ....................................................196

4. Οργισμένα νιάτα: Αυθάδεια ....................................................216

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΚΤΟ ΕΞΑΜΕΡΙΚΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ; ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ

1. Cold War, «Hot Music»: Τζαζ, ροκ εν ρολ και Ψυχρός Πόλεμος..........245

2. Το ροκ εν ρολ στην Ελλάδα: Ιστορικό πλαίσιο, πολιτικές προεκτάσεις . . 268

3. Μαύρες κάλτσες, «αρουραίοι» και υπόγειες στοές ............................300

4. «Your old road is rapidly aging...»: Ροκ εν ρολ και αμφισβήτηση .... 329

«THIS IS THE END...»: ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ ..................................361

ΠΗΓΕΣ - ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ......................................................373

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ....................................................................385

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ..............................................417

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΙΝΑΚΩΝ, ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΧΗΜΑΤΩΝ . . 423

ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ....................................................................425

ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ........................................................................433

SUMMARY

455

Σελ. 460
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/461.gif&w=600&h=915

Ιςτορικο Αρχείο Ελληνικης Νεολαίας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

1. Πρακτικά του Διεθνούς Συμποσίου Ιστορικότητα της παιδικής ηλικίας και της νεότητας, τ. Α'- Β', 1986, σ. 725.

2. Σιδηρούλα Ζιώγου-Καραστεργίου, Η Μέση Εκπαίδευση των κοριτσιών στην Ελλάδα (1830-1893), 1986, σ. 467.

3. Γιώργος Παπαγεωργίου, Η μαθητεία στα επαγγέλματα (16ος-20ός αι.), 1986, σ. 192.

4. Ματούλα Τομαρά-Σιδέρη - Νίκος Σιδερής, Συγκρότηση και διαδοχή των γενεών στην Ελλάδα του 19ου αιώνα: η δημογραφική τύχη της νεότητας, 1986, σ. 231.

5. Κώστας Τσικνάκης, Ελληνικός νεανικός τύπος (1915-1936). Καταγραφή, 1986, σ. 804.

6. Actes du Colloque International Historicité de l'enfance et de la jeunesse, 1986, σ. 709.

7. José Gentil Da Silva, L' historicité de l'enfance et de la jeunesse dans la production historique récente, 1986, σ. 119.

8. Ελένη Καλαφάτη, Ta σχολικά κτίρια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (1821-1929). Από τις προδιαγραφές στον προγραμματισμό, 1988, σ. 278 + 88 πίνακες.

9. Αλεξάνδρα Μπακαλάκη - Ελένη Ελεγμίτου, Η εκπαίδευση «εις τα του οίκου» και τα γυναικεία καθήκοντα (1830-1929), 1987, σ. 302.

10. Οντέτ Βαρών, Ελληνικός νεανικός τύπος (1941-1945). Καταγραφή, τ. Α'- Β', 1987, σ. ρε'+ 828.

11. Ελένη Φουρναράκη, Εκπαίδευση και αγωγή των κοριτσιών, Ελληνικοί προβληματισμοί (1830-1910). Ένα Ανθολόγιο, 1987, σ. 630.

12. Μάρθα Καρπόζηλου, Ελληνικός νεανικός τύπος (1830-1914). Καταγραφή, 1987, σ. 205.

13. Ελένη Μαχαίρα, Η Νεολαία της 4ης Αυγούστου. Φωτοραφές, 1987, σ. 216.

14. Χρήστος Γ. Κωνσταντινόπουλος, Η μαθητεία στις κομπανίες των χτιστών της Πελοποννήσου, 1987, σ. 136.

15. Βίκυ Πάτσιου, Η «Διάπλασις των Παίδων» (1879-1922). Το πρότυπο και η συγκρότηση του, 1987, σ. 236.

16. Κώστας Σοφιανός, Το νομικό καθεστώς της παιδικής ηλικίας και της νεότητας (18331900), τ. Α'- Β', 1988, σ. ιη'+1055.

17. Δαυίδ Αντωνίου, Τα προγράμματα της Μέσης Εκπαίδευσης (1833-1929), τ. Α', 1987, σ. 759, τ. Β', 1988, σ. 960, τ. Γ', 1989, σ. 487.

18. Χριστίνα Κουλούρη, Ιστορία και Γεωγραφία στα ελληνικά σχολεία (1834-1914). Ανθολόγιο κειμένων - Βιβλιογραφία σχολικών εγχειριδίων, 1988, σ. 789.

19. Πρακτικά του Διεθνούς Συμποσίου Πανεπιστήμιο: Ιδεολογία και Παιδεία. Ιστορική διάσταση και προοπτικές, τ. Α'- Β', 1989, σ. 657.

20. Χαράλαμπος Χάριτος, Το Παρθεναγωγείο του Βόλου, 1989, τ. Α', σ. 400, τ. Β', σ. 467.

21. Αλόη Σιδέρη, Έλληνες φοιτητές στο Πανεπιστήμιο της Πίζας (1806-1861), τ. Α', 1989, σ. 404, τ. Β', 1989-1994, σ. 405-687.

22. P. Moullas, Les concours poétiques de Γ Université d'Athènes 1851-1877, 1989, σ. 488.

23. Άννα Αγγελοπούλου - Αίγλη Μπρούσκου, Επεξεργασία παραμυθιακών τύπων και παραλλαγών AT 700-749 <Γεωργίου Α. Μέγα, Κατάλογος Ελληνικών Παραμυθιών 2>, 1994, σ. 271.

Σελ. 461
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/462.gif&w=600&h=915

24. Δημήτρης I. Κυρτάτας, Παιδαγωγός. Η ηθική διαπαιδαγώγηση στην ύστερη ελληνική αρχαιότητα, 1994, σ. 183.

25. Βασιλική Μπόμπου-Σταμάτη, Τα καταστατικά τον Σωματείου (Nazione) των Ελλήνων φοιτητών του Πανεπιστημίου της Πάδοβας (17ος-18ος αι.), 1995, σ. 215.

26. Anna Angélopoulou - Aegli Brouskou, Catalogue raisonné des Contes Grecs: types et versions AT 700-749 <Archives Georges A. Mégas. Catalogue du Conte Grec - 2>, 1995, σ. 285.

27. Μιχάλης Ρηγίνος, Μορφές παιδικής εργασίας στη βιομηχανία και τη βιοτεχνία (18701940), 1995, σ. 173.

28. Λία Παπαδάκη, Το εφηβικό πρότυπο και η Δελφική Προσπάθεια του Άγγελου Σικελιανού, 1995, σ. 159.

29. Μαρία Κορασίδου, Οι άθλιοι των Αθηνών και οι θεραπευτές τους. Φτώχεια και φιλανθρωπία στην ελληνική πρωτεύουσα το 19ο αιώνα, 1995, σ. 263.

30. Αντωνία Κιουσοπούλου, Χρόνος και ηλικίες στη βυζαντινή κοινωνία. Η κλίμακα των ηλικιών από τα αγιολογικά κείμενα της μέσης εποχής (7ος-11ος αι.), 1997, σ. 167.

31. Γιάννης Κόκκωνας, Οι μαθητές του Κεντρικού Σχολείου (1830-1834), 1997, σ. 809.

32. Χριστίνα Κουλούρη, Αθλητισμός και όψεις της αστικής κοινωνικότητας. Γυμναστικά και αθλητικά σωματεία (1870-1922), 1997, σ. 447.

33. Πρακτικά του Διεθνούς Συμποσίου. Οι χρόνοι της Ιστορίας για μια ιστορία της παιδικής ηλικίας και της νεότητας, 1998, σ. 399+ 16 εικόνες.

34. Άννα Αγγελοπούλου - Αίγλη Μπρούσκου, Επεξεργασία παραμυθιακών τύπων και παραλλαγών AT 300-499 <Γεωργίου Α. Μέγα, Κατάλογος Ελληνικών Παραμυθιών -3>, τ. Α'- Β', 1999, σ. 975.

35. Δημήτρης Δημητρόπουλος - Ευδοκία Ολυμπίτου, Αρχείο του Κεντρικού Συμβουλίου της ΕΠΟΝ. Συλλογή Αρχείων Σύγχρονης Κοινωνικής Ιστορίας. Κατάλογοι και Ευρετήρια, 2000, σ. 263.

36. Αντωνία Μερτύρη, Η καλλιτεχνική εκπαίδευση των νέων (1836-1945), 2000, σ. 703.

37. Ζιζή Σαλίμπα, Γυναίκες εργάτριες στην ελληνική βιομηχανία και στη βιοτεχνία (18701922), 2002, και 220 04, σ. 366.

38. Μαρία Παπαθανασίου, Μεγαλώνοντας στον ορεινό χώρο: Παιδιά και παιδική ηλικία στο Κροκύλειο Δωρίδας τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, 2002, σ. 387

39. Κώστας Λάππας, Πανεπιστήμιο και φοιτητές στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα, 2004.

40. Ελίζα-Άννα Δελβερούδη, Οι νέοι στις κωμωδίες του ελληνικού κινηματογράφου (19461974), 2004.

41. Άννα Αγγελοπούλου - Μαριάνθη Καπλάνογλου - Εμμανουέλα Κατρινάκη, Επεξεργασία παραμυθιακών τύπων και παραλλαγών AT 500-559 <Γεωργίου Α. Μέγα, Κατάλογος Ελληνικών Παραμυθιών -4>, 2004, σ. 511.

42. Βαγγέλης Δ. Καραμανωλάκης, Η συγκρότηση της Ιστορικής Επιστήμης και η διδασκαλία της Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1837-1932), 2006, σ. 551.

43. Δημήτρης Σπ. Τσερές, Η Μέση Εκπαίδευση στη Λευκάδα (1829-1929). Επεξεργασμένα στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές με τη βάση δεδομένων σε CD-ROM. Κατάλογος του Αρχείου του Γυμνασίου και του Ελληνικού Σχολείου, 2006, σ. 419.

44. Άννα Αγγελοπούλου - Μαριάνθη Καπλάνογλου - Εμμανουέλα Κατρινάκη, Επεξεργασία παραμυθιακών τύπων και παραλλαγών AT 560-699 <Γεωργίου Α. Μέγα, Κατάλογος Ελληνικών Παραμυθιών -5>, 2007, σ. 519.

- Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας. Μελέτες, Τεκμήρια, Συνέδρια για την Ιστορία της Παιδικής Ηλικίας και της Νεότητας. Παρουσίαση του Ερευνητικού - Εκδοτικού Προγράμματος (1983-1989, 1994-2003) και 34 φηφιοποιημένα βιβλία, CD-ROM, 2003.

- Ιστορικό Αρχείο Ελληνικής Νεολαίας Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, Ερευνητικό Πρόγραμμα. Διεθνή συμπόσια. Διαρκές σεμινάριο. Δημοσιεύματα. 1983-1989, 19942003, 2003 σ. 63.

Σελ. 462
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/463.gif&w=600&h=915

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ TOY ΚΩΣΤΑ ΚΑΤΣΑΠΗ ΗΧΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΗΧΟΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΟΚ ΕΝ ΡΟΛ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, 1956-1967 ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΟ ΠΕΜΠΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΚΑΙ ΣΕΛΙΔΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΑΤΕΛΙΕ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ «ΠΟΡΕΙΑ» ΖΩΟΔΟΧΟΥ ΠΗΓΗΣ 6 - ΑΘΗΝΑ - ΤΗΛ. 210.38.24.359 ΤΥΠΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ Π. ΜΠΑΛΛΙΔΗ ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2007 ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΝΕΑΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΔΕΔΕ

Σελ. 463
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/464.gif&w=600&h=915 01 - 0002.htm

ΛΕΥΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σελ. 464
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/465.gif&w=600&h=915 20 - 0554.htm

ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ

Σελ. 465
http://www.iaen.gr/includes/resources/auto-thumbnails.php?img=/home/www.iaen.gr/uploads/book_files/70/gif/466.gif&w=600&h=915 20 - 0554.htm

ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ

Σελ. 466
Φόρμα αναζήτησης
Αναζήτηση λέξεων και φράσεων εντός του βιβλίου: Ήχοι και απόηχοι. Κοινωνική ιστορία του ροκ εν ρολ φαινομένου στην Ελλάδα, 1956-1967
Αποτελέσματα αναζήτησης
    Ψηφιοποιημένα βιβλία
    Σελίδα: 447
    

    Μπουρνέλλης Βασίλης 66 Μπράιεβ Τζωρτζ 123 Μπράντο Μάρλον, βλ. Brando Marlon Μπράουν Λίντα, βλ. Brown Linda Μπράουν Όλιβερ, βλ. Brown Oliver Μπράουν Poi, βλ. Brown Roy Μπρασσένς Ζωρζ (Brassens Georges) 348

    Μπρέζνιεφ Λεονίντ 250 Μπριόλας Ε. 315 Μπρονξ (Bronx) 53 Μπρόντγουεϊ (Broadway) 45 Μπρουκς Ρίτσαρντ, βλ. Brooks Richard Μπρους Τζακ, βλ. Bruce Jack Μυλοχώρι (Κιλκίς) 321

    Maine Ν. 189, 190, 191, 193 Mancini Η. 194 Mantan Moreland 70 Markantonians 191, 192 Mar-Keys / Markeys 189, 190, 191,

    193, 194, 196 Marquee 227, 428 Martin George 428 Martindale Wink 72 Martino M. 189, 190, 192, 193, 194 Mary Kaye Trio 71 Mayall John 227 Mazower Mark 257 MCA 429

    McCartney Paul 178, 187, 217, 401,

    404,419,431 McColl Ewan 332 McDonald Joe 430 McGhee Stick 22 Mclntyre John 72 McKuen Rod 70, 72 McPhatter Clyde 70 McTell Blind Willie 259 McVea Jack 22 MedfordKay 71 Melody Maker 171 Mengo J. 192, 194 Mercury 425, 428 Meredith Judi 72

    Mersey Beat 178, 428 MGM 425, 428 Miller Dick 71, 72 Miller F.E. 70 Mills Brothers 71 Milton Berle Show 35, 111 Mindbenders 355 Mineo Sal 72 Mintz Leo 19 Mitchum Jim 72 Mizetta Pietro 55

    Modugno Domenico 190, 191, 427 Monroe Bill 21, 22 Monroe Marilyn 117 Monterey Pop Festival 431 Moondog Coronation Ball 426 Moondog Rock and Roll Party 19, 20,

    426 Moonglows 70 Moore Margo 72 Morrison Jim 221 Morrow Jo 72 Morse Robin 71 Motown 428

    M-Plus-M Enterprises 362, 364 Myers James 30 Myles Meg 71

    Ναύπακτος 95

    Νέα Αριστερά (New Left) 9, 338, 339 Νέα Ορλεάνη (New Orleans) 23, 42,

    108, 180, 247, 255, 258, 261 Νέα Υόρκη (New York) 45, 82, 115, 171, 179, 180, 262, 331, 425, 426, 428, 429 Νέλσον Ρίκι, βλ. Nelson Ricky Νέο Κύμα 342, 346, 347 Νεπάλ 218 Νέστιεφ I. 249

    Νιου Τζέρσι (New Jersey) 26, 261 Νιούπορτ (Newport) 334, 353, 427, 429

    Νόβας-Αθανασιάδης Γ. 239, 322, 323

    Νομαρχία Αττικής 299

    Νόμος 4000 / Ν. 4000 / υπ' αριθμ.